המטרה: לנסח לעצמי, האם יש לי כוכב, ואם כן- מהו?
השיעור:
המנחה:
לסיני עני היו שתי פרוטות.
באחת הוא קנה כיכר לחם.
בשנייה הוא קנה פרח.
* למה לחם?
-בשביל שיהיה לו ממה לחיות.
* ולמה פרח?
דיון.
בשביל שיהיה לו בשביל מה לחיות.
* השמעת השיר: עץ הכוכבים. (שירונט, חוה אלברשטיין.)
לחלק דף עם המילים(שירונט, יורם טהרלב).
* דמיינו שלכל אחד מהאנשים בשוק היו שתי פרוטות. למה הם הקדישו את שתיהן?
ללחם, לא לפרח. במילים אחרות: לחומר, לא לרוח.
איך התייחסו האנשים לכוכבים של הזקן?
* דיון.
דברים שאינם מועילים, ולכן אין בהם צורך.
* עכשיו, את.ה הוא אחד האנשים בשוק, עם שתי פרוטות. מה אתה קונה בהן?
מי קונה שתי כיכרות לחם?
ומי- כוכב?
* מי מוכן להגיד מה הוא יקנה, ומדוע?
* קבוצות של 5.
מי שקנה כוכב, יסביר מהו הכוכב שלו.
* מליאה. מי שמוכן, יספר מה הכוכב שלו.
* שירת התיקווה (עם דף עם מילות הבית הראשון.)
*מהו הכוכב פה?
– "להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון ירושלים."