צרו קשר

    ּ

    נושאי שיעור חינוכיים לתלמידים בתיכון

    כשאנחנו דנים במערך שיעורי חינוך חטיבה עליונה, אנחנו מדברים על תלמידים, בני נוער שנמצאים לקראת סיום פרק לימודיהם בבית הספר. כאשר בתום פרק זה הם אמורים לצאת אל העולם הגדול מצוידים ב-12 שנות לימוד. אך האם הם יצאו לעולם מצוידים בידע נרחב שיתמוסס וישכח לו עם הזמן, משום שלא עורר שום עניין מלבד הלימוד ההכרחי לקראת בחינות הבגרות? או שמא יצאו תלמידי החטיבה העליונה אל העולם מצוידים בערכים שהושתתו אצלם על ידי המורים והמחנכים שליוו אותם לאורך שנות לימודיהם בבית הספר?

    שיעורי חינוך חטיבה עליונה – עתיד תלמידינו בידינו

    מה יעלה בגורל התלמידים ואיך איך יסיימו את שנותיהם בחטיבה העליונה, תלויה במערך שיעורי חינוך חטיבה עליונה אותם ילמדו המורים והמחנכים, והדרך בה הם יצליחו לעורר סקרנות לשיח בנושאים ערכים שונים. לכן, שיעורי חינוך שכאלה הינם חשובים במעלה מהסיבות הבאות:

    • דיונים מעוררי דילמות מהווים שיח פורה אצל התלמידים שיאפשר את פיתוח החשיבה המוסרית של התלמיד.
    • פיתוח שיח המאפשר הבעת דעות, רגשות ושאילת שאלות מפתח בקרב התלמידים את מיומנות השיח שלהם אחד כלפי השני, משום שהתקשורת הוא כלי עוצמתי בעזרתו לומדים לפתח מיומנויות בין אישיות.
    • השימוש הטכנולוגי שנמצא בידנו, הוא נרחב וכדאי מאד להיעזר בכלים הטכנולוגיים השונים בכדי ליצור רעיונות יצירתיים, מקוריים אותם ניתן לשלב בתוך שיעורי חינוך חטיבה עליונה או שילוב של אורחים מרצים.

    מאגר בלתי נדלה של המון מערכי שיעור

    אהוד שמיר המייסד והבעלים של האתגר: חינוך לערכים, הוא איש חינוך רווי רעיונות לנושאים רבים ומגוונים למערך שיעורים ובנוסף כאיש חינוך ותיק שלקח בתהליכים שעברו תלמידיו ובהם היה מעורב, לימדו אותו מהשטח מהו המבנה הנכון למערך שיעורים, וכיצד יש לבנות נכון ובצורה אפקטיבית ומלאת יצירתיות תוך כדי דגש על עידוד שיח מסקרן ופורה בכל נושא בו איש החינוך המורה והמחנך ירצו להוביל ולהנחות בקרב התלמידים. אין צורך לחשוש מלגעת בכל תחום שיעניין את התלמידים שלכם. בני הנוער מעוניינים לדבר על הדברים המעסיקים אותם בחיי היום יום שלהם ולא להיבלע אליהם כאל הלא נודע. בני הנוער, התלמידים מחפשים תשובות, והמפתח לפתיחת דיונים מעוררי השראה ועניין מצוי אצלכם המורים והמחנכים לשמוע לדון להקשיב ולהשפיע בשיח מעורר ומשפר.

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ