צרו קשר

    ּ

    משמעת ומשמעת פנימית

    המטרה:

    1. להצביע על משמעת כערך חשוב

    2. להבדיל בין משמעת מתוך מחשבה, לבין משמעת עיוורת

    1. מהי משמעת?

    שמיעה בקולו של מישהו; קבלת מרות, חובת הציות לסדר ולנוהג הקבועים.

    * משמעת היא דבר חשוב?

    כן, כי בלי משמעת, אי אפשר ליצור שום דבר. כל שיתוף פעולה בין אנשים, בנוי על משמעת. למשל?

    כניסה לשיעור בזמן

    קבלת רשות דיבור בשיעור

    ניקוי הכיתה

    יש משמעת שאנו מקבלים על עצמנו גם בלי לקבל הוראות ממישהו?

    למשל:

    לעמוד בתור?

    לא להפעיל פלאפון, כשזה מפריע לאנשים?

    לא לפזר לכלוך במקומות ציבוריים?

    לא לעשן לייד אנשים?

    * זוהי משמעת פנימית.

    יש דברים שחייבים לקבלם, כי מישהו שבידו הסמכות החליט עליהם? דברים שהם מעבר לוויכוח?

    כן. למשל: לקום בבוקר לבית הספר.

    * יש גם משמעת שלילית?

    כן: זהו ציות ללא הרהור, ללא מחשבה עצמית.

    למשל?

    חייל מקבל פקודה לירות על ילד, ומבצע אותה בלי לשאול שאלות.

    שאלות לשיחה:

    * האם בכיתה שלכם, לדעתכם, יש משמעת?

    * מה דעתכם על בית ספר שלוקח מהתלמידים את הטלפונים בכניסה?

    * לדעתכם, יש בבית הספר כבוד למורים?

    * יש הורים שמזלזלים במורים ומדברים עליהם רעות?

    לרשום על הלוח את עיקרי הדברים.

    סרטון: משמעת בכיתהמי צריך?

    משמעת בכיתהמי צריך?

    שיחה על הסרטון

    מה דעתכם על מה שנאמר כאן?

    * הבת שאומרת:" צריך מישהו שיגיד לי , שיכניס אותי למסגרת: אתה מרגיש כמוה?

    * האם דבריה מתקשרים עם מה שקורה בתיכון י"א בתל אביב?

    * האם צריך לזה בן אדם מיוחד, שינהיג ויאכוף את המשמעת?

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ