צרו קשר

    ּ

    מיהו מורה טוב?

    המטרה:

    להסתכל על המורה בעיניים בוחנות- ואוהדות

     

     

    * לכל תלמיד- עט ונייר.

    * על הלוח: מורה טוב.

    כתוב תכונה אחת של המורה הטוב. רצוי להזכיר ולתאר את המורה שמשמש לך דגם.

    *כל אחד יאמר את התכונה, ויסביר מדוע בחר בה.

     

    • מעניין
    • יודע להסביר את החומר
    • מערב את התלמידים
    • יש לו חוש הומור
    • יודע להקשיב
    • מגיב נכון על דברים שקורים בכיתה
    • מדבר בגובה העיניים
    • מתייחס בצורה שוויונית
    • נותן יחס אישי
    • יודע להתלהב

     

     

    אתם זוכרים מורה כזה?

     

    * לאחר השיחה- הקרנת דעות של מורים ותלמידים-תכונות המורה הטוב.

     

    המורה הטוב

     

    נקרא עכשיו קטע שכתב מאיר שלו.

    *יודעים מי זה?

    מידע של התלמידים.

    מאיר שלו כילד גדל בנהלל.

    הסיפור

    הערה:

    מי שרוצה להרחיב, יכול להראות את הסרט "לסניור באהבה", ולקיים עליו שיחה. הבעייה היא, שבחנויות לא הצלחתי למצוא סרט עם תרגום. אבל הסרט ישנו ברבות מהספריות של בתי הספר. זהו סרט מאד יפה ומלמד, המתאר סיפור שקרה.

     

    • איך התרשמתם?
    • כיצד עשה זאת אסקלנטה? כיצד הביא למפנה המדהים הזה?

    הוא החדיר בתלמידיו את האמונה ביכולתם: "כן, אנחנו יכולים".

    • הייתה כאן גם דוגמה אישית?
      • כן, מאוד. הוא ביקר בבתים; קשר קשר אישי עם כל אחד; הראה המון איכפתיות; וויתר על מקצוע מכניס, לטובת ההוראה.
    • מה בעצם הייתה הבעייה עם הכיתה הזאת?
      • הם לא האמינו בעצמם, ולא חשבו שאפשר אחרת.
    • לכם קרה דבר כזה- שהערכתם את עצמכם פחות ממה שאתם באמת? שלא האמנתם שתצליחו – והצלחתם?

     

    • חיימה אסקלנטה יכול היה לבחור בעבודה עם מחשבים, שתכניס לו הרבה כסף. אבל הוא בחר דווקא בהוראה, שלא מכניסה הרבה, ובבית ספר קשה במיוחד.

    מה דעתכם על הבחירה שלו?

    אתם מכירים אנשים שעשו בחירות דומות?

     

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ