צרו קשר

    ּ

    הקניית ידע חינוכי וערכי לתלמידים שלכם

    על אנשי החינוך מוטלת המשימה של בניית מערך של נושאים לשיעור חינוך. אך העניין הוא שמשימה טכנית זו עלולה להיתקל בקשיים לא צפויים, כאשר לא מתכוננים למערך שיעור שכזה בדרך הנכונה. ישנם בתי ספר שהגדילו עשות ובעזרת מומחים לנושאי חינוך שונים בנו מערך של נושאים לשיעור חינוך שנראה כדבר שיכול להקל על המורה והמחנך מוריד ממנו את העול של תכנון מערך השיעור עליו התכוון לדבר עם תלמידיו, אך בעצם יש בזה בעיתיות משום שאותם מערכי שיעור טובים ומעולים שיהיו נכתבו על ידי מומחים שלא טרחו כלל להכיר את אישיות ואופי המורה, מחנך ותלמידיו בכדי לדעת האם אכן מערך השיעור החינוך אכן מתאים לשומעיו.

    התאמת נושאים לשיעור חינוך

    המטרה המונחת אל מול עיני המורה והמחנך היא הקניית ידע חינוכי אל תלמידי הכיתה. השאלה היא כיצד נכון לעשות זאת בדרך שאכן תתקבל בקרב התלמידים באופן פתוח ומקבל, ולו הם ירצו להקשיב ולקבל בקשב רב, ובאמצעותו יהפוך להיות לחלק בלתי נפרד מאישיותם:

    • אנשי החינוך חייבים להתאים את נושאי מערך השיעור לחינוך לתחומי העניין שנוגעים לתלמידים שלהם, ואת זה יכולים לגלות פשוט באמצעות התעניינות המחנכים והמורים, מהם הנושאים שחשוב לתלמידיהם לדבר עליהם.
    • ישנם נושאים מתוך מערך נושאים לשיעור חינוך שתמיד יהיו אקטואליים לשיחה שתעורר לדיון מעמיק אליו תרצו להוביל כמחנך והמורה המנחה את הדיון כמו אלימות בבתי הספר, אנוכיות ונתינה ועוד.
    • התאמת מערך שיעור נכונה חייבת להילמד על בוריה בצורה רחבה ומעמיקה על ידי המורה או המחנך שמעבירים את השיעור כדי להיות מוכן לכל תגובה מילולית או רגשית שתתעורר בעקבות הדיון שיתרחש במהלך מערך השיעור.
    • על המחנכים והמורים לצאת מאזור הנוחות שלהם כדי לעזור לתלמידים שלהם לצאת מאזור הנוחות שלהם ולדבר על כל הנושאים החשובים לתלמידיהם ללא בושה וחשש מהתעסקות בנושא.

    אם כן, נושאים לשיעור בחינוך יש בשפע, בניית מערך שיעור נכון צריך להילמד על ידי איש חינוך שמכיר מקרוב את התהליכים להקניה נכונה למערכי שיעור. אהוד שמיר מהאתגר- חינוך לערכים הוא איש חינוך שכזה שיעזור לכל המורים והמחנכים להתוות את הדרך הנכונה אל התלמידים.

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ